czwartek, 11 stycznia 2018

Poradnik: Budowa biblioteczki.
Tutorial: Bookcase construction.

Przy okazji budowy Domu Kupca postanowiłem wyposażyć makietę w kilka mebli. 

Pierwszym z mebli jest wypełniona księgami biblioteka, którą zbudowałem z balsy i styroduru. Ponadto będziecie jeszcze potrzebować ostrego noża, długopisu i kleju do drewna.
On the occasion of building model the Merchant's House I decided to equip the model with several furniture.

The first piece of furniture is a library filled with books I built with balsa and styrodur. In addition, you will still need a sharp knife, a pen and a wood glue.



Musicie mi wybaczyć ale nie udokumentowałem na zdjęciach budowy biblioteczki.

Raz, że dopiero po zbudowaniu pomyślałem o tym, żeby napisać poradnik, a dwa jest to tak proste, że nie wymaga tłumaczenia.

Zresztą zrobienie również książek nie powinno nastręczyć wam problemów.

Pomysł nie jest mój, z tego co pamiętam, jakiś czas temu widziałem coś podobnego na Facebooku.

Pierwszy krok budowy książek to wycięcie paska styroduru o odpowiednich wymiarach. Pasek musi się bez problemu mieścić na półce, na której finalnie zostanie umieszczony.

Następnie ostrym nożem na froncie paska należy wyciąć pionowe linie, które będą symbolizować oddzielone od siebie grzbiety książek. Nacięcia wykonałem w różnych odległościach od siebie, tak by księgi wyglądały bardziej różnorodnie.

Wykonane nożem nacięcia warto dla lepszego efektu poprawić długopisem.

Kolejny krok to poziome nacięcia, które wykonałem ostrym nożem na grzbietach książek. Na poszczególnych księgach wykonałem nacięcia w różnych odległościach, tak by zróżnicować grzbiety woluminów pomiędzy sobą.

Zrobiłem też kilka luźnych książek, które ułożyłem pod kątem na półkach.

Następnie skleiłem wszystko klejem do drewna.
You must forgive me, but I did not document the photos of the bookcase.

Once that was built, I thought about writing a tutorial, and the two are so banal that it probably does not require translation.

Indeed the making of own books you should be a straightforward problems.

The idea is not mine, from what I remember, some time ago I saw something similar on Facebook.

The first step in building books is to cut a strip of styrodur of appropriate dimensions. The strip of styrodur must be placed on the shelf without any problem, at which point it will be finally placed.

Then sharpen knife on the front of the strip to cut vertical lines that will symbolize the separated bundles of books. The incisions were made at different distances from each other so that the books looked more diverse.

Made with a knife cut for better performance with a pen.

The next step is horizontal cuts, which I made a sharp knife on the bundles of books. On each book I made cuts at different distances to differentiate the bundles of books between themselves.


I also made some free books that I put at an angle on the shelves.

Then I glued all the elements together with the wood glue.



Aby nieco urozmaicić półki z książkami na jednej z półek umieściłem czaszkę oraz zwoje pergaminów wykonane z papieru do pieczenia.

Ostatni krok to pomalowanie grzbietów książek na różne kolory oraz podkreślenie poziomych nacięć farbą metaliczną.
To slightly differentiate book shelves on one of the shelves I placed a skull and parchment scrolls made of baking paper.

The last step is to paint the bundles of books in different colors and to emphasize the horizontal cuts with metallic paint.


Będzie mi miło jeśli pozostawicie po sobie komentarz i udostępnicie ten post. Jeśli chcecie postawić mi kawę przycisk DONATE znajduje się poniżej.
I will be happy if you leave comments and share this post with friends. If you want to put me a coffee DONATE button is below.


 
Zachęcam także do POLUBIENIA gry Warheim FS na FB,
dołączenia do BLOGOSFERY oraz komentowania wpisów!
Zapraszam także na forum AZYLIUM, które skupia graczy
Mordheim i Warheim FS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz